Länsförsäkringar Östgöta ♥ Norrköping


 
 
Länsförsäkringar Östgöta ♥ Norrköping

Under våren 2017 öppnade Länsförsäkringar Östgöta nytt kontor i Norrköping. En öppning som markerade starten för bolagets långsiktiga satsning i Norrköping. Byn fick i uppdrag att ta fram idé, koncept och kampanj för satsningen och det nya kontoret.

Som kundägt bolag har Länsförsäkringar Östgöta ett starkt engagemang i de städer, orter och platser där deras kunder – alltså ägarna – lever och bor. En av dessa platser är Norrköping. Staden som spirar av spännande utveckling, idéer, möjligheter och framtidstro. Allt det som får Länsförsäkringar Östgötas hjärta att klappa lite extra.

Att Länsförsäkringar Östgötas älskar Norrköping blev grunden för det koncept och den kampanj Byn tog fram. Kampanjen syntes på stortavlor, i dagspress och sociala medier samt under olika event. Inom kampanjen genomfördes även en tävling på Instagram där deltagaren uppmanades att i bilder visa vad hen älskar allra mest i Norrköping. Tävlingen genererade nästan 600 inlägg.

Kampanjens visuella uttryck bygger på ett enkelt och snabbt symbolspråk, som också är en stor del av Länsförsäkringars nya grafiska profil.