Kvarteret. Knäppingsborg

En känsla att bevara

Identitet för Knäppingsborg

Byns uppdrag

Content

Form

Webb

Projektledare
Ulrika Bäckström

Nytt manér för stans mysigaste kvarter

Sedan Byn startade 2012 har vi hållit till i Knäppingsborg, Norrköpings mysigaste kvarter, fullt med unika butiker och restauranger. Hösten 2018 fick vi i uppdrag av fastighetsägaren Castellum att tydliggöra Knäppingsborgs identitet och skapa kommunikation med syfte att locka fler besökare till kvarteret.

Så fångade vi känslan i kvarteret

I arbetet med den nya identiteten tog vi fasta på Knäppingsborgs unika blandning av historia, kvalitet, äkthet och hållbarhetstänk. Resultatet blev en ny grafisk profil som med färg och form speglar den speciella känslan i kvarteret. Vi tog även fram en enkel budskapsplattform och taglinen ”En känsla att bevara”.

De mysigaste gränderna, de mest unika butikerna, de mest spännande smakäventyren. Knäppingsborg är en plats som har något att berätta – om historien, nutiden och framtiden, där kvalitet, äkthet och upplevelse kommer först.

Den nya färgskalan går ton i ton med de vackra fasaderna i kvarteret.

Ett nytt sätt att berätta om stans mysigaste kvarter

Utifrån kvarterets nya visuella identitet och budskapsmanér byggde vi upp ett nytt sätt att berätta om allt som händer i kvarteret, via content marketing i sociala medier, i affischering och annonsering, och inte minst i hur området jobbar med event.

Vi tog även fram en ny hemsida för Knäppingsborg, i samarbete med Hamrén webbyrå. Den blev både fin och matig, tycker vi.

Målet var att få Norrköpingsborna att förstå vilken unik pärla som ligger här mellan Industrilandskapet och city. Så att fler får ta med sig känslan hem.

Besök knappingsborg.se


Fler Case