Stortavla för Länsförsäkringar Skåne

Paniklycka

Kampanj för Länsförsäkringar Skåne

Byns uppdrag:
Idé & koncept
Strategi
Produktion

Projektledare
Maria Kufver

Tvära kast mellan dubbla känslor

Livets stora händelser är ofta är en känslomässig berg- och dalbana. Ett plus på stickan eller en avklarad budgivning är inte alltid bara alldeles underbart. Det kan också vara ganska läskigt. Dessa dubbla känslor gestaltade vi i kampanjen “Paniklycka” för Länsförsäkringar Skåne. Målet med kampanjen var att stärka varumärket mot unga vuxna, för att vara det självklara valet den dag det behövs en gravidförsäkring eller ett bolån.

Länsförsäkringar skåne Paniklycka kampanj ribbersborg
Länsförsäkringar skåne Paniklycka kampanj slottstaden
Länsförsäkringar skåne Paniklycka kampanj Kirseberg

Glädjeångest, skräckjubel eller paniklycka? I arbetet med kampanjen skapade vi en uppsättning nya ord som satte fingret på de dubbla känslor vi ville gestalta.

Paniklycka kampanj digitala stortavlor
Paniklycka kampanj digitala tavlor MFF arena
Paniklycka kampanj meme sociala medier bli förälder
Paniklycka kampanj meme sociala medier starta eget
Paniklycka kampanj meme sociala medier sambo
Paniklycka kampanj meme sociala medier köpa bostad

En del av kampanjmaterialet gjordes som memes i sociala medier, andra som korta filmsekvenser.

På kampanjsajten paniklycka.se samlade vi matnyttig information och värdefulla tips för olika situationer i livet då paniklycka kan uppstå.