Stångåstaden väljer Byn och Chimney i nytt byråsamarbete
2019-11-18 Nyhet
Linköpings allmännyttiga bostadsbolag Stångåstaden har upphandlat två byråer för kommunikation och marknadsföring under de närmaste åren. Valet föll till slut på Byn och Stockholmsbyrån Chimney.
– Vi ser väldigt mycket fram emot ett spännande samarbete tillsammans med dessa ytterst kompetenta och grymma byråer, säger Heidi Berger på Stångåstaden.
Stångåstaden är Linköpings kommunägda bostadsbolag och stadens största hyresvärd med ca 18 500 bostäder. Bolaget arbetar aktivt för att på ett hållbart sätt utveckla fastigheter och stadsdelar med målet att främja Linköpings utveckling.
– Vi drivs av att göra skillnad för våra kunder, medarbetare och för Linköpingsborna, säger Heidi Berger Marknadschef på Stångåstaden.
– Jag är övertygad om att vi tillsammans med våra nya samarbetspartners kommer kunna ta nästa steg och fortsätta arbetet med att ställa om till en mer digital värld, säger hon.
De två byråerna Byn och Chimney har inte tidigare samarbetat, men kommer nu att ha ett delat ansvar för Stångåstadens kommunikation.
– Vi är naturligtvis stolta och glada över att vi har fått förnyat förtroende från Stångåstaden, säger Anders Hofvergård på Byn Kommunikationsbyrå, som vann det strategiska byråuppdraget.
– Vi har gjort en bra resa tillsammans och nu känns det som om alla parter är redo att lägga in en ännu högre växel i kommunikationsarbetet, fortsätter Anders. Jag vet att vårt team tycker att det är en lyx att få jobba med en kund som är så ambitiös inom till exempel hållbarhetsfrågor och samhällsengagemang. Det ska bli spännande att se hur vi tillsammans med Chimney kan få ut Stångåstadens starka stories ännu bättre.
Även Torbjörn Olofsson, Director för Chimneys contentavdelning, är mycket positiv till samarbetet med Byn och de möjligheter som det innebär.
– Målet är att tillsammans göra Stångastadens kommunikation ännu bättre. Alla parter tjänar på att se styrkan i olika perspektiv och att ta till vara varandras kompetens.
Chimney är upphandlad som digital contentbyrå och kommer bland annat att bidra med kunskap om hur ”smart production” kan göra kommunikationen effektivare och möjlig att använda i flera parallella kanaler.
– Idag hanterar företag så många olika kanaler och behovet av relevant innehåll är enormt. Det är viktigt att man redan från början planera hur material ska kunna vidareutvecklas och återanvändas i exempelvis rörlig och digital form. Det är sådant som vi ser fram emot att hjälpa Stångåstaden med, säger Torbjörn Olofsson på Chimney.
Senaste inläggen

Spaning
Spaning: Generation Alpha
Oavsett om du vill förstå dina framtida kunder eller kommunicera med deras föräldrar behöver du ha koll på kidsen. Här lär Byns planner Victoria Malm dig mer om Alpha – generationen vars inflytande på konsumentbeteenden och köpbeslut sträcker sig långt bortom deras ålder.
2023-08-29
Nyhet
EU:s Green Claims – ett steg i kampen mot greenwashing
I EU:s Green Claims-direktiv krävs transparens och verifierbarhet i kampen mot vilseledande miljöpåståenden och miljömärkningar.
2023-06-29
Nyhet
”Ibland är vi för rädda för att prata om förändringar”
Ny rapport visar att storbolagen är redo för omställning till det hållbara samhället. Vi pratade med rapportförfattaren.
2023-06-20
Nyhet
Tack för praktikanttiden, Smilla och Ellen!
Tiden går fort när man har kul. Nu är det redan dags att säga tack och hej till vårens praktikantduo.
2023-05-19
Spaning
Spaning: Klimatengagemanget högst hos Millennials & Generation X
Är det dags för Generation X och Millennials att ta ledningen i klimatfrågan?
2023-05-12
Spaning
Spaning: Keep being woke, or go broke
Hållbarhet och inkludering leder fortsatt till lönsamhet.
2023-04-25