Stångåstaden väljer Byn och Chimney i nytt byråsamarbete

2019-11-18 Nyhet

Linköpings allmännyttiga bostadsbolag Stångåstaden har upphandlat två byråer för kommunikation och marknadsföring under de närmaste åren. Valet föll till slut på Byn och Stockholmsbyrån Chimney.

– Vi ser väldigt mycket fram emot ett spännande samarbete tillsammans med dessa ytterst kompetenta och grymma byråer, säger Heidi Berger på Stångåstaden.

Stångåstaden är Linköpings kommunägda bostadsbolag och stadens största hyresvärd med ca 18 500 bostäder. Bolaget arbetar aktivt för att på ett hållbart sätt utveckla fastigheter och stadsdelar med målet att främja Linköpings utveckling.

– Vi drivs av att göra skillnad för våra kunder, medarbetare och för Linköpingsborna, säger Heidi Berger Marknadschef på Stångåstaden.

– Jag är övertygad om att vi tillsammans med våra nya samarbetspartners kommer kunna ta nästa steg och fortsätta arbetet med att ställa om till en mer digital värld, säger hon.

De två byråerna Byn och Chimney har inte tidigare samarbetat, men kommer nu att ha ett delat ansvar för Stångåstadens kommunikation.

– Vi är naturligtvis stolta och glada över att vi har fått förnyat förtroende från Stångåstaden, säger Anders Hofvergård på Byn Kommunikationsbyrå, som vann det strategiska byråuppdraget.

– Vi har gjort en bra resa tillsammans och nu känns det som om alla parter är redo att lägga in en ännu högre växel i kommunikationsarbetet, fortsätter Anders. Jag vet att vårt team tycker att det är en lyx att få jobba med en kund som är så ambitiös inom till exempel hållbarhetsfrågor och samhällsengagemang. Det ska bli spännande att se hur vi tillsammans med Chimney kan få ut Stångåstadens starka stories ännu bättre.

Även Torbjörn Olofsson, Director för Chimneys contentavdelning, är mycket positiv till samarbetet med Byn och de möjligheter som det innebär.

– Målet är att tillsammans göra Stångastadens kommunikation ännu bättre. Alla parter tjänar på att se styrkan i olika perspektiv och att ta till vara varandras kompetens.

Chimney är upphandlad som digital contentbyrå och kommer bland annat att bidra med kunskap om hur ”smart production” kan göra kommunikationen effektivare och möjlig att använda i flera parallella kanaler.

– Idag hanterar företag så många olika kanaler och behovet av relevant innehåll är enormt. Det är viktigt att man redan från början planera hur material ska kunna vidareutvecklas och återanvändas i exempelvis rörlig och digital form. Det är sådant som vi ser fram emot att hjälpa Stångåstaden med, säger Torbjörn Olofsson på Chimney.



Senaste inläggen

sjofartsverket_byn_reklambyrå

Nyhet

Ny kund: Sjöfartsverket

Till sjöss!
Det är med stor glädje vi kan meddela att Byn efter vunnen upphandling ska få hjälpa Sjöfartsverket med all filmproduktion de närmaste åren. 

2024-09-13
nenne-ouma

Nyhet

Tjena, Nenne!

Se där! Nenne Ouma! Färg- och formqueen, flyttfågel, fridykare (snart). Men framför allt – Byns nya Art Director.

2024-09-12
Bild på ett virrvarr av streck som leder till en glödlampa

Byskola

8 tips för bra hållbarhetskommunikation

Det kan kännas svårt att trampa rätt – men bra hållbarhetskommunikation är en viktig del av omställningen och en stor möjlighet att både inspirera och bygga förtroende. Här delar vår strategiska projektledare Rosanna Nordrup med sig av sina bästa tips.

2024-09-04

Annons

Byn söker Art Director

TJÄNSTEN ÄR TILLSATT.
Byn växer och söker nu ytterligare en Art Director, med planerad anställningsstart i augusti 2024.

2024-05-10

Nyhet

Ny kund: Örebro kommun

Hej slottet, Svampen och Svartån! Efter vunnen upphandling står det klart att Byn under de närmaste åren får äran att hjälpa Örebro kommun med film och rörlig bild.

2024-04-22