Content Kampanjplanering Koncept Planning PR Produktion Strategi Webb
Projektledare:
Ulrika Bäckström
Global lansering av ny produktserie
Hösten 2019 inledde Byn ett samarbete med en ny spännande kund: Husqvarna Construction Products. Sedan dess har vi under ett intensivt år jobbat med den globala lanseringen av en helt ny produktserie.
Produktlanseringen, som är en av de största på flera år, omfattar en innovativ serie om åtta golvslipningsmaskiner som tar prestanda, pålitlighet, och inte minst användarvänlighet, till en helt ny nivå.
Pre-launch. I kampanjens första fas släppte vi ett antal teaserfilmer som vid lanseringen följdes upp av en längre kampanjfilm och produktfilm.
Byn har haft ett helhetsuppdrag med allt från PR och kampanjwebb till design av mässmonter och content för sociala medier.
Med lanseringen vill Husqvarna stärka sin ledande position på den globala marknaden och ytterligare befästa sitt engagemang i kundens vardag. Konceptet “Universal challenges. Concrete answers.” bygger på insikten om att oavsett var i världen du befinner dig, möter du samma utmaningar som dina branschkollegor. Men det finns också ett svar, en enkel lösning: Husqvarnas nya serie golvslipningsmaskiner.
Byn har jobbat med hela lanseringen, från idé och koncept till kampanjutrullning och uppföljning. Arbetet har framför allt handlat om att skapa globalt buzz och förväntan inför releasen och närvaron på World of Concrete i Las Vegas i februari samt att förvalta intresset och behålla momentum i kampanjen via sociala medier och en kampanjsajt under hela 2020.
De snyggt skarpa, råa bilderna är tagna av fotograf Magnus Pajnert.
Konceptet “Universal challenges. Concrete answers.” speglar Husqvarnas tydliga ambition om att alltid ha användaren i fokus och erbjuda ett smartare sätt att arbeta.
Filmerna är producerade tillsammans med Studio Gambai.