Vill du vara här för
Kalmar län?
Länsförsäkringar Kalmar läns arbetsgivarvarumärke
Byns uppdrag
Budskapsplattform
Form
Med känsla för länet
Ett värderingsstyrt, lokalt och kundägt bolag behöver medarbetare som brinner för det samhälle de är en del av – och inte minst de människor som bor där. Det var utgångspunkten när vi hjälpte Länsförsäkringar Kalmar län till ett nytt arbetsgivarvarumärke.
En bra grund att stå på
Grundarbetet var gjort. Vi hade redan gjort en budskapsmässig och visuell varumärkesresa med Länsförsäkringar Kalmar län, som resulterade i budskapsplattformen med rubriken ”Här för länet. Här för dig.” Nu ville bolaget fördjupa konceptet och ta ut det i form av ett arbetsgivarvarumärke.
Möjlighet att göra skillnad
Resultatet blev en ny budskapsplattform, grundad i varumärket. ”Vill du vara här för länet? Då vill vi vara här för dig.” I rubriken och budskapstexterna ville vi fånga det som är unikt med Länsförsäkringar Kalmar län som arbetsplats. Dels möjligheten att verkligen göra skillnad för länet och länsborna. Dels möjligheten att få vara del av en arbetsplats som verkligen gör skillnad för dig som medarbetare.