A safe start to a lifelong friendship.

Europeisk kampanj för Pet Media Group

Byns uppdrag

Film

Kampanj

Koncept

Projektledare
Rosanna Nordrup
Fanny Johannesson

Dogs, perros, cani, honden, psi.

Att göra reklamfilmer till fem europeiska marknader, med fem olika språk och fem olika kulturer, kan vara utmanande. Tur att alla förstår det universella språket ”gulliga hundar”.

​​Blyghet. Glädje. Omedelbar kärlek.

Att för första gången möta den som ska bli din livspartner är ett stort ögonblick. När det gäller hundar är Pet Media Group förmodligen Europas viktigaste aktör i det mötet. 

PetMediaGroup inspelning i studio

Pet Media Groups mål är ambitiöst: att bli hela världens marknadsplats för människans bästa vän. De är redan på god väg. De har samlat flera av Europas största digitala marknadsplatser för hundar och andra husdjur. Däribland den största av dem alla – brittiska Pets4Homes, samt de största sajterna i Italien (Annunci Animali), Spanien (Mundo Animalia), Nederländerna (PuppyPlaats) och Tjeckien (iFauna).

Byns uppdrag var att skapa medvetenhet kring respektive lands sajt och app. Konceptet skulle accentuera den nya gemensamma visuella profilen, fungera oavsett marknad, och på ett varmt och tydligt sätt lyfta fram det Pet Media Group står för.

I en serie filmer fångade vi berättelser om första mötet mellan hund och människa, och lyfte fram Pet Media Groups unika upplägg för att se till att köpet är tryggt och säkert för både djur och människa. Till hjälp tog vi vår pålitliga samarbetspartner Lavette, samt hår- och makeupartisten Tereza Luyirika. Vi arbetade hela tiden tätt med Pet Media Group. 

Med PMG:s visuella profil som utgångspunkt byggde vi upp en enkel men varm och inbjudande miljö, som en blandning av vardagsrum och tydlig studio. Där lät vi hundar med olika storlek, utseende och personlighet möta sina mattar och hussar och umgås otvunget. Till detta lät vi en speakerröst ge en återblick från det första mötet. 

Målet var att göra allmänmänskliga skildringar av samspelet mellan hund och människa, som fungerar på flera internationella marknader utan att kännas tillgjorda eller dubbade. Det enda vi behövde ändra var språket på speakerrösten. En spännande utmaning dock, då vi behövde skaka fram fyra röster på varje språk: engelska, spanska, italienska, nederländska och tjeckiska. 

I klippningen skapade vi också underlag till kortare filmer, samt stillbilder som nu används i de olika sajternas uppdaterade visuella profil. Sammanlagt blev det en matig leverans där vi utgick från 4 grundfilmer, men landade på 120 varianter, inräknat alla format och alla språk.

Vov!


Fler Case