Sveriges största Brandövning
Kampanj för Länsförsäkringar Östergötland
Byns uppdrag
Copy
Form
Idé
Kommunikationsplan
Koncept
Produktion
Strategi
Kampanj för Länsförsäkringar Östgöta
Inför Länsförsäkringar Östgötas 175-årsfirande fick Byn i uppdrag att ta fram idéer och koncept som på olika sätt belyser och manifesterar bolagets hållbarhetsarbete. Med inspiration från Världsnaturfondens Earth Hour och Länsförsäkringars eget skadeförebyggande ordnade vi Sveriges Största Brandövning under en vecka i oktober.
Byn stod för idé, kampanjkoncept, webbdesign, innehållsproduktion, och kampanjutföranden i olika kanaler. Extra roligt var att Sveriges Radio P4 strax före veckan ägnade en hel morgonsändning åt temat brandövning, bland annat med intervjuer av lyssnare.
Vinnare Agda 2017 – Årets marknadsförare
Med kampanjen Sveriges största Brandövning vann Byn och Länsförsäkringar Östgöta den fina utmärkelsen Årets marknadsförare i Östergötland i Agda 2017. Priset är tävlingens största och därmed också det mest prestigefyllda.
Före kampanjen hade 15% av den primära målgruppen barnfamiljer övat hemma.
Under kampanjens peakvecka hade siffran ökat till fantastiska 70%.