Paniklycka
Kampanj för Länsförsäkringar Skåne
Byns uppdrag
Idé
Koncept
Produktion
Strategi
Tvära kast mellan dubbla känslor
Livets stora händelser är ofta är en känslomässig berg- och dalbana. Ett plus på stickan eller en avklarad budgivning är inte alltid bara alldeles underbart. Det kan också vara ganska läskigt. Dessa dubbla känslor gestaltade vi i kampanjen “Paniklycka” för Länsförsäkringar Skåne. Målet med kampanjen var att stärka varumärket mot unga vuxna, för att vara det självklara valet den dag det behövs en gravidförsäkring eller ett bolån.
Glädjeångest, skräckjubel eller paniklycka?
I arbetet med kampanjen skapade vi en uppsättning nya ord som satte fingret på de dubbla känslor vi ville gestalta.
Kampanjen visades bland annat på digitala skärmar på Malmö centralstation.
Digitala skärmar på MFFs hemmaarena.
En del av kampanjmaterialet gjordes som memes i sociala medier, andra som korta filmsekvenser.
På kampanjsajten paniklycka.se samlade vi matnyttig information och värdefulla tips för olika situationer i livet då paniklycka kan uppstå.