![](https://bynkommunikation.se/wp-content/uploads/2021/06/stortavla-buss.jpg)
Paniklycka
Kampanj för Länsförsäkringar Skåne
Byns uppdrag
Idé
Koncept
Produktion
Strategi
Tvära kast mellan dubbla känslor
Livets stora händelser är ofta är en känslomässig berg- och dalbana. Ett plus på stickan eller en avklarad budgivning är inte alltid bara alldeles underbart. Det kan också vara ganska läskigt. Dessa dubbla känslor gestaltade vi i kampanjen “Paniklycka” för Länsförsäkringar Skåne. Målet med kampanjen var att stärka varumärket mot unga vuxna, för att vara det självklara valet den dag det behövs en gravidförsäkring eller ett bolån.
![](https://bynkommunikation.se/wp-content/uploads/2021/06/paniklycka_ribbersborg.jpg)
![](https://bynkommunikation.se/wp-content/uploads/2021/06/paniklycka-slottstaden.jpg)
![](https://bynkommunikation.se/wp-content/uploads/2021/06/paniklycka-kirseberg.jpg)
Glädjeångest, skräckjubel eller paniklycka?
I arbetet med kampanjen skapade vi en uppsättning nya ord som satte fingret på de dubbla känslor vi ville gestalta.
![paniklycka stortavlor](https://bynkommunikation.se/wp-content/uploads/2021/06/paniklycka-stortavlor.jpg)
Kampanjen visades bland annat på digitala skärmar på Malmö centralstation.
![](https://bynkommunikation.se/wp-content/uploads/2021/06/paniklycka-mff-arena.jpg)
Digitala skärmar på MFFs hemmaarena.
![](https://bynkommunikation.se/wp-content/uploads/2021/06/meme-foralder.jpg)
![](https://bynkommunikation.se/wp-content/uploads/2021/06/meme-startaeget.jpg)
![](https://bynkommunikation.se/wp-content/uploads/2021/06/meme-sambo.jpg)
![](https://bynkommunikation.se/wp-content/uploads/2021/06/meme-huskop.jpg)
En del av kampanjmaterialet gjordes som memes i sociala medier, andra som korta filmsekvenser.
På kampanjsajten paniklycka.se samlade vi matnyttig information och värdefulla tips för olika situationer i livet då paniklycka kan uppstå.