Med ett klick och en blick

Lanseringskampanj för Dazoq

Byns uppdrag

Kampanjfilm

Kommunikationspan

Projektledare
Rosanna Nordrup
Amanda Svensson

Smartare elförbrukning med ett klick

Dazoq är ett energieffektiviseringsföretag med visionen att skapa en hållbar framtid för industrin, genom innovation. Marknaden är öppen och det finns ett stort behov av tjänsten hos många olika företag.

Vårt arbete

När Dazoq kontaktade Byn hösten 2022 var de fortfarande relativt okända och behövde nå ut till nya kunder. Dazoq önskade Byns hjälp att ta fram kommunikation till en lanseringskampanj. Vi tog oss an uppdraget att skapa och genomföra en lanseringskampanj under Q4-Q1 2022/2023 med fokus på att öka medvetenheten och driva potentiella kunder till deras webbplats för att boka demos.

 

Kampanjfilmen

Byn utvecklade en kreativ idé för en kampanjfilm i tre olika längder: 30 sekunder, 15 sekunder och 6 sekunder. En 30-sekundersfilm gav möjlighet att berätta mer om produkten och dess unika försäljningsargument. Dessutom såg vi behovet av en 15-sekunders version för att öka medvetenheten och en 6-sekunders version för att konvertera besökare till att boka en demo.

Vårt arbete inkluderade att ta fram manus och storyboard, produktionsleda, filminspelning och fotografering, redigera och skapa grafik samt formatanpassa filmerna.

Från skiss till effekter – ett smakprov på hur vi gjorde:

Optimerade resultat

Byn hanterade all publicering och optimering av annonser på Metas plattformar, LinkedIn och YouTube.
Resultatet visade att samtliga kanaler hade levererat med
232 500 visningar på YouTube och över 1000 länkklick och 80 000 visningar/Thruplays på LinkedIn och Meta tillsammans.Det visade sig därmed vara ett bra val att annonsera på alla plattformar.

 

 

 


Fler Case